För en organisation i startgroparna
För organisationer som vill erbjuda Swish, Autogiro, kort och faktura. Prenumerationen förnyas halvårsvis, annars 1 548 kr/månad.
För organisationer som omsätter mer än 3 miljoner/år kan vi erbjuda en lägre transaktionskostnad och att tilläggspaketen ingår.
* Avgifter från respektive betalleverantör tillkommer. Se exempel >
För att använda Octany behöver din organisation följa våra etiska riktlinjer.
Skapa en komplett gåvoshop som engagerar givare och genererar intäkter – allt på ett ställe.
Med Octanys gåvoshop får ni en professionell e-handel som är skräddarsydd för insamlingsorganisationer. Sälj både fysiska och digitala produkter, hantera lantal i lager och frakt, och ge era givare en smidig köpupplevelse med alla moderna betalsätt. Allt integrerat i samma system som hanterar era övriga donationer.
Gör gåvogivande enkelt och personligt – helt automatiskt
Med vårt tilläggspaket för digitala gåvobrev kan era givare ge en gåva som present på ett vackert och professionellt sätt. Ni designar era gåvobrev efter er organisations profil, och givaren lägger till sin personliga hälsning i vårt gåvoflöde som sedan läggs till ovanpå – allt sker automatiskt utan någon manuell handpåläggning från er.
Så här fungerar det
Slipp manuell bokföring av era insamlingstransaktioner – låt Octany sköta det åt er. Vi erbjuder färdiga kopplingar till de vanligaste bokföringssystemen:
Byt till Octany utan att tappa era befintliga månadsgivare.
Med vårt tilläggspaket för Autogiroimport kan ni smidigt flytta era befintliga Autogiroprenumerationer till Octany – oavsett varifrån de kommer. Ni behöver inte be era givare att teckna nya avtal eller bekymra er om att förlora månadsgivare i övergången.
Så här fungerar det
Håll er givarkommunikation aktuell och personlig – automatiskt
Med vårt tilläggspaket för automatisk dataöverföring får ni era givares information överförd direkt till ert kommunikationssystem. När någon blir månadsgivare eller genomför en donation läggs de automatiskt till i era kontaktlistor, så att ni kan kommunicera relevant och i rätt tid.
Så här fungerar det
Få era insamlingsdata direkt där ni behöver dem – automatiskt och säkert.
Med vårt tilläggspaket för automatisk dataöverföring slipper ni manuell hantering av rapporter och export. Istället överförs era insamlingsdata automatiskt till er egen SFTP-server, precis enligt de intervall och format som passar er verksamhet bäst.
Så här fungerar det
Har du specifika frågor om våra tjänster, installationer eller tekniska lösningar? Boka in ett samtal med en av våra tekniker så får du raka svar, konkreta råd och hjälp att hitta rätt lösning för just din organisation.
Boka här
Pris: 1 000 kr/ tim
Första mötet på 30 min är gratis
Ni kan få ett konto i vår testmiljö för att se att Octany fungerar fint på er hemsida. Ni kan också köra igång och betala månadsvis.
Ja. Båda ingår i Octany för månadsgivare, medlemskap och prenumerationer.
Vi har ingen bindningstid. Vi vill inte låsa in någon i ohemula villkor. Plattformen är till för att hjälpa våra kunder att växa.
Det beror på betalsätt. För kort debiteras en del av transaktionsavgiften vid betalning. Resterande transaktionsavgifter debiteras varje kvartal i efterskott.
Nej. Med Octany kommer ni igång direkt. Aktivera betalmetoder och lägg in våra insamling/powerUps direkt för att växa er insamling. Vår erfarna tekniker tar gärna ett möte om ni har frågor. Boka här
Ja, det skapas tydliga rapporter och automatisk bokföring finns till Fortnox, Visma, PE Accounting eller export av SIE4-filer för övriga bokföringssystem
Ja. profilera shop, kassa, kvitton och svarsmail så att allt följer er grafiska profil.
Ja. Octany är helsvenskt, GDPR‑anpassat för Sverige/EU och vi säljer inte insamlad data.
Ja, det är bara att uppgradera eller nedgradera efter behov.