1. Skapa prenumeration, sätt pris & koppla in betalning
2. Klipp in kod på er webbsida
3. Betalknappen är igång och tar emot nya kunder
Det behövs ingen kodning för att komma igång med att ta emot pengar via er webbsida. Lägg enkelt till en knapp eller vår widget på vilken webbsida som helst (WordPress, Squarespace, Snowfire, Wix mfl.) och er kund kan sedan betala direkt för din tjänst via mobil, dator eller iPad. Välj om ni vill ta betalt årsvis eller månadsvis av dina kunder.
Ni klär enkelt Octany med er egen logga och profilfärger så att er kund får en fin användarupplevelse och känner att det är till er och er tjänst de betalar.
När Octany tar betalt av er kund skickas en profilerad faktura till kunden. Lägg till en skriven tacktext för att visa hur mycket du uppskattar er kund.
Octany har stöd för Autogiro, Swish, kort och faktura. Välj om ni vill ha en eller flera betalningslösningar. Vi hjälper till att få alla avtal på plats och med att koppla in betaltjänsterna. Sedan kan ni hantera allt i Octany.
En av de vanligaste orsakerna till att en kund slutar är att betalningsflödet slutar fungera. Kunden kanske byter kort eller e-postadress.
Octany innehåller en liten motor som automatiskt försöker lösa alla betalningsproblem som uppstår. Inga pengar på banken - inga problem - vi försöker debitera igen några dagar senare. Har kortet gått ut - inga problem, vi skickar en påminnelse via e-post. Är det istället e-posten som bytts - inga problem, din kund får ett SMS från oss istället.
Ni väljer själv hur många typer av prenumerationer ni vill ha igång och lägger enkelt upp dem. Det kan vara olika priser, VIP eller medlemsavgifter.
Hur många startade en prenumeration på er tjänst idag? Hur många avslutade eller uppgraderade sin prenumeration? Vi har svaret samlat i ert personifierade manöverbord.
I Octany har varje kund sin egen profil där ni kan se deras prenumerationer, fakturor och rörelse i systemet över tid. Här strömmar alla betalningar in. Se vilka betalningar som är gjorda, dunning och skriv egna noteringar till dig själv och dina medarbetare så att ni alltid har ett uppdaterat underlag när er kund kontaktar er.
Nu kan ni ligga steget före med lösningar. Varje enskild handling (ny prenumeration, upp- nedgradering osv.) registreras och visas i aktivitetflödet så att ni alltid kan agera direkt beroende på de ändringar ni ser.
Med Octany börjas varje månad med att vi skickar ut en status med de viktigaste siffrorna från er försäljning under förra veckan. Gläd företagets ekonomiavdelning med detaljerade kalkylblad.
Bokföringsbyråer och revisorer behöver en rapport för att säkerställa alla in och utbetalningar via banken. Vi förser er med en enda rapport som innehåller alla betalningar från alla era betalningsförmedlare. Det spelar ingen roll om det kommer från Autogiro, kort eller Swish. Allt samlat på ett ställe är guld.
Varje avhopp är en möjlighet till att lära sig mer. Lägg till en snabb fråga när era kunder avslutar sin prenumeration och skicka automatiska mail för att vinna dem tillbaka.
Octany körs på SSL med TLS kryptografiska protokoll för att uppfylla gällande säkerhetsstandarder för PCI-kompatibilitet. Vi sparar inga kreditkortsnummer eller känslig betalningsinformation på våra servrar. Detta hanteras av de separata betalningsförmedlarna som alla är PCI-certifierade (nivå 1). Kommunikation mellan betalningsväxlar och Octany sker via krypterade strängar.
Skicka händelsedata under betalningsprocessen för att visualisera flöden och spåra era mål i Google Analytics. Det finns inbyggt stöd för att skicka data direkt till Google Tag Manager via "Data Layer".